Jak wygląda analiza strony

Żeby poprawić pewne elementy naszej strony, które mają znaczący wpływ na jej jakość i widoczność w wyszukiwarkach, trzeba wiedzieć, które z nich tej poprawy wymagają. W rozstrzygnięciu tego problemu nieodzowna jest analiza strony pod kątem SEO.

Audyt SEO przydatny jest zawsze, gdy chcemy zwiększyć ruch na naszej stronie, a co za tym idzie odnieść sukces, nie tylko finansowy. Można również, a nawet trzeba, przeprowadzić analizę stron konkurencji, by sprawdzić ich wady i zalety.

Ogólnie rzecz ujmując analiza strony to badanie jej jakości, dostępności i zgodności ze sztandarami internetowymi (W3C). Analizując stronę bierze się pod uwagę szereg czynników mających wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. Najważniejsze to:
– widoczność
– budowa adresu URL,
– tytuły oraz opisy (odpowiednia długość i unikalność),
– badanie słów kluczowych (wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkach,
– treść witryny (czytelność, spójność, oryginalność),
– analiza linków wewnętrznych i zewnętrznych (czy są przyjazne dla robotów Google’a, czy nie zawierają „pustych” odnośników),
– ocena plików multimedialnych ii graficznych (prawidłowy opis, przyjazny dla robotów wyszukiwarek),
– wyszukiwarki wewnętrzne (dokładność),
– mapa strony.

Zasięg analizy strony jest znacznie większy i zawiera wiele dodatkowych czynników. Wyniki audytu SEO pomogą nam określić jakie elementy naszej witryny powinniśmy poprawić, jakich brakuje, nad którymi trzeba się dodatkowo skupić. Najważniejsze, że wskazuje ona dokładnie przyczyny i daje konkretne propozycje, jak poprawić naszą pozycje w wyszukiwarkach.